Gyro-propulsion - Napęd żyroskopowy |
Czy obracający się żyroskop jest lżejszy od tego pozostającego w spoczynku ? Jeżeli żyroskop w sytuacji na zamieszczonym rysunku z jednej strony utrzymuje swój ciężar - to całość działa jak podparta z dwóch stron konstrukcja a z tego wynika fakt że cały układ powinien ważyć połowę mniej niż ten sam układ w spoczynku, bo do podparcia belki o takiej samej wadze sumarycznie trzeba by dwa razy większej nośności, tutaj z jednej strony nie trzeba podparcia bo ta strona unosi się w powietrzu, stąd pytanie brzmi, czy faktycznie żyroskopy tak działają.
W sytuacji wyglądającej jak na poniższej ilustracji cały system czyli pręt i koło zamachowe traci na wadze i zależnie od tego jak ciężki jest pręt, cały układ traci nawet do 98 %, a nie koniecznie 50% swojej wagi i inercji własnej. Dopóki koło obraca się system jest praktycznie nieważki.